Ett virtuellt callcenter fördelar samtal rättvist och jämnt över alla tillgängliga medarbetare. Dessa kan vara medarbetare på ditt kontor, i ett callcenter eller hemma, men också en kombination av dessa.

Medarbetare ställer in tillgänglighet

Medarbetare loggar in och ut via vår onlineportal medarbetare.belfabriek.nl eller med Medarbetarappen för iOS.

support medarbetare

medarbetare.belfabriek.nl

Så vet vårt Interactive Voice Response (IVR) system alltid exakt vilka medarbetare som är tillgängliga.

Du kan också tilldela boxnummer till medarbetare. Uppringare ombeds då att slå in boxnumret för den medarbetare de vill tala med. Detta sätt att fördela samtal är praktiskt när du också använder vår Medarbetartillgänglighet webbplatsplugin. Med denna plugin för det populära WordPress content management systemet kan du enkelt visa vilka medarbetare som är tillgängliga.

Aktivera virtuellt callcenter

Du aktiverar ditt eget virtuella callcenter online via Mitt Belfabriek dashboard under Nummerinställningar.

Där bläddrar du tills du hittar alternativet för Karusellapplikation. Du aktiverar alternativet med på/av-knappen till höger. Om så önskas kan du också lägga till boxnummer och namn på medarbetare här.

support karusell-inställningar

Karusellinställningar i Mitt Belfabriek

Karusell white paper

Vill du veta mer om fördelarna med ett virtuellt callcenter hos Belfabriek, läs då vårt Karusell white paper.

support karusell-white-paper

Läs också

Mobilapp för medarbetare