Att välja rätt röst för dina välkomst- eller andra meddelandetexter är viktigt. Ofta är detta den första telefonkontakten som uppringare har med ditt företag och dina medarbetare.

Det första intrycket de får vid denna första kontakt kan påverka den fortsatta utvecklingen (och framgången) av din kundkontakt.

Välj därför noggrant den röst du använder för dina meddelandetexter. Här är några överväganden viktiga. Vi listar dem för dig.

Personlig touch

För vissa organisationer är den personliga kontakten viktig. Om ditt företag till exempel heter Jans Garage, kan idén att uppringare faktiskt får Jan i telefon vara mycket viktig.

Denna typ av personlig kontakt eller en personlig touch till kundkontakten kan du bäst uppnå genom att använda en egen röst eller rösten från en av dina medarbetare.

Du kan spela in rösten själv och e-posta eller ladda upp den till oss när du aktiverar en meddelandetextfunktion som välkomsttexten.

Professionell röst

Andra organisationer föredrar att arbeta med professionella röstskådespelare. På så sätt har din organisation en fin professionell röst, som spelas in professionellt.

Men var hittar du en bra röst?

Belfabriek samarbetar med olika professionella röstskådespelare för att kunna erbjuda våra kunder en perfekt välkomsttext.

En översikt över rösterna med ljudexempel hittar du på denna sida.

support stemmem-demo

Belfabriek röstdemo

Har du gjort ett val? Ta då kontakt med oss så ordnar vi beställningen och leveransen.

Läs också

Vikten av en välkomst- och stängningstext

Aktivera en välkomsttext

5 steg för att göra ditt servicenummer till en topp 500-upplevelse

Så skapar du en perfekt kundkontakt för din webbutik

Så håller du stressade uppringare nöjda