En valmeny är ett antal alternativ som uppringare får höra efter att de har ringt ett servicetelefonnummer, där uppringare gör ett val med hjälp av telefonens knappar. Ett exempel är; “Tryck 1 för frågor om ditt abonnemang, tryck 2 för betalningar” och så vidare.

När uppringaren sedan trycker in ett nummer på telefonen, känner vårt Interactive Voice Response (IVR) system igen detta och samtalet kopplas automatiskt till rätt avdelning eller medarbetare.

Skapa din egen valmeny

När du låter Belfabriek hantera ditt servicetelefonnummer, är det enkelt att skapa en valmeny. I denna artikel förklarar vi hur det går till.

Valmeny white paper

Vill du veta mer om fördelarna med Belfabrieks valmeny, läs då vårt Valmeny white paper.

support keuzemenu-white-paper

Läs också

3 sätt att göra din valmeny ännu bättre

4 tips för en kundvänlig valmeny

Hur du besvarar vanliga frågor snabbare via telefon

5 steg för att göra ditt servicetelefonnummer till en topp 500-upplevelse

Hur din telefoniska tillgänglighet ökar din omsättning

De 6 mest praktiska funktionerna för servicetelefonnummer för små företag