En av de vanligaste sätten att använda ett servicenummer är att besvara samtal med flera medarbetare. Tänk till exempel på hjälplinjer, kundtjänster eller beställningslinjer.

Som kund hos Belfabriek har du tillgång till ett antal funktioner som gör det möjligt för dig att hantera detta på ett perfekt sätt. Vissa av dessa funktioner kan ingen annan leverantör erbjuda!

Virtuellt callcenter

Med funktionen Virtuellt Callcenter fördelas samtal automatiskt och jämnt över tillgängliga medarbetare. Uppringare kopplas vidare i den ordning de kommer in. Den medarbetare som längst inte haft en uppringare i linje är först i tur.

Låt uppringare välja medarbetare

Du kan också välja att låta uppringare ange vilken medarbetare de önskar bli kopplade till.

Detta kan göras genom att använda en menyval eller genom att ställa in boxnummer för ditt virtuella callcenter. I båda fallen anger uppringare ett nummer eller en kod som visar vilken medarbetare de önskar bli kopplade till.

Hantera medarbetares tillgänglighet

För att denna dirigering ska fungera perfekt är det viktigt att medarbetares tillgänglighet är väl hanterad. Även för detta får du hos Belfabriek tillgång till flera praktiska verktyg.

Förutom via en kalenderfunktion kan du också låta medarbetare själva ställa in sin tillgänglighet med hjälp av vårt online Medarbetarverktyg eller vår Medarbetarapp för iPhone och iPad. Båda verktygen är unika för Belfabriek.

Genom att låta medarbetare logga in och ut i början och slutet av skiftet kan du direkt anpassa dig till omständigheter som kräver en justerad bemanning. Att låta extra eller andra medarbetare logga in säkerställer att alla inkommande samtal hanteras perfekt.

Virtuellt Callcenter white paper

Vill du veta mer om fördelarna med att använda ett virtuellt callcenter, läs då vår Carrousel white paper.

support callcenter-white-paper

Relaterade funktioner

Virtuellt callcenter

Menyval

Medarbetar Tillgänglighet Webbplats Plugin

Medarbetarapp för iPhone och iPad

Relaterade artiklar

Skillnaden mellan callcenter och kontaktcenter

Inbound och outbound callcenter

Outsourca kontaktcenter eller callcenter

Hur man startar en framgångsrik konsultlinje

Visa vilka av dina medarbetare som är tillgängliga