Jag vill att flera flexibla medarbetare ska svara i telefonen, vad är möjligt för det?
En av de vanligaste sätten att använda ett servicenummer är att besvara samtal med flera medarbetare. Tänk till exempel på hjälplinjer, kundtjänster eller beställningslinjer.
Som kund hos Belfabriek har du tillgång till ett antal funktioner som gör det möjligt för dig att hantera detta på ett perfekt sätt. Vissa av dessa funktioner kan ingen annan leverantör erbjuda!
Virtuellt callcenter
Med funktionen Virtuellt Callcenter fördelas samtal automatiskt och jämnt över tillgängliga medarbetare. Uppringare kopplas vidare i den ordning de kommer in. Den medarbetare som längst inte haft en uppringare i linje är först i tur.
Låt uppringare välja medarbetare
Du kan också välja att låta uppringare ange vilken medarbetare de önskar bli kopplade till.
Detta kan göras genom att använda en menyval eller genom att ställa in boxnummer för ditt virtuella callcenter. I båda fallen anger uppringare ett nummer eller en kod som visar vilken medarbetare de önskar bli kopplade till.
Hantera medarbetares tillgänglighet
För att denna dirigering ska fungera perfekt är det viktigt att medarbetares tillgänglighet är väl hanterad. Även för detta får du hos Belfabriek tillgång till flera praktiska verktyg.
Förutom via en kalenderfunktion kan du också låta medarbetare själva ställa in sin tillgänglighet med hjälp av vårt online Medarbetarverktyg eller vår Medarbetarapp för iPhone och iPad. Båda verktygen är unika för Belfabriek.
Genom att låta medarbetare logga in och ut i början och slutet av skiftet kan du direkt anpassa dig till omständigheter som kräver en justerad bemanning. Att låta extra eller andra medarbetare logga in säkerställer att alla inkommande samtal hanteras perfekt.
Virtuellt Callcenter white paper
Vill du veta mer om fördelarna med att använda ett virtuellt callcenter, läs då vår Carrousel white paper.

Relaterade funktioner
Medarbetar Tillgänglighet Webbplats Plugin
Medarbetarapp för iPhone och iPad
Relaterade artiklar
Skillnaden mellan callcenter och kontaktcenter
Inbound och outbound callcenter
Outsourca kontaktcenter eller callcenter