Katastroflinje
Calamitetslinjer används för att samla in och sprida information om nödsituationer. Genom att smart använda intelligensen hos ett Interactive Voice Response (IVR) system kan dessa tjänster effektiviseras, vilket avlastar personalen och förbättrar servicen.
Rapportera nödsituationer
Beroende på relationen mellan din organisation och den som ringer kan de som ringer identifiera sig med speciella koder eller genom att ange sitt postnummer eller riktnummer för att visa vilket område de befinner sig i.
De får sedan möjlighet att rapportera en ny nödsituation genom att spela in ett meddelande.
Denna inspelning skickas till dig via e-post och vi kan eventuellt skicka SMS för att indikera att en ny nödsituation har rapporterats.
Lyssna på nödsituationsinformation
Vid nödsituationer blir telefonoperatörer vanligtvis överväldigade av samtal från personer med samma frågor. “Är denna nödsituation känd?”, “Görs det något åt detta?” och “När förväntar ni er att det är löst?” är de vanligaste frågorna.
Med hjälp av en smart designad meny och några inspelade meddelandetexter kan du ge denna information till de som ringer och ändå hålla dina telefonoperatörer tillgängliga för andra ärenden.
Har du en lista med telefonnummer till alla kunder som behöver informeras om en nödsituation kan vi också låta vår röstmaskin ringa dina kunder och spela upp ett förinspelat meddelande. På så sätt kan du automatiserat ändå informera ett stort antal kunder personligen.
Vill du veta mer
Vill du veta mer om att sätta upp en calamitetslinje eller vill veta vilka möjligheter som finns för att överföra din befintliga linje till Belfabriek, tveka inte att kontakta oss. Du kan e-posta oss på klantenservice@belfabriek.nl eller nå oss per telefon på vardagar mellan 8:30 och 17:30.









