När ska jag aktivera den digitala telefonsvararen?
Vad händer om jag inte kan ta emot ett samtal? En av de funktioner du får med ett telefonnummer från Belfabriek är den av den Digitala Svararen. Denna funktion gör det möjligt för uppringare att lämna ett meddelande. Ljudinspelningen skickas direkt av vårt system till din e-postadress.
Det är självklart att du vill tala med uppringare personligen så mycket som möjligt. Men det finns tillfällen då det inte är möjligt. Istället för att göra dina kunder besvikna och eventuellt missa en försäljning, erbjuder du dem med den digitala svararen möjligheten att ändå ställa sin fråga.
- Efter stängningstid
- Vid hög belastning
- I menyvalet
Ta kontakt snabbt därefter
En digital svarare förhindrar att uppringare lägger på utan att någonsin ringa tillbaka. De kan lämna sitt meddelande i vetskap om att du kommer att lyssna på det senare och –om nödvändigt– ta kontakt.
Men det betyder inte att ljudinspelningen har obegränsad hållbarhet. Tvärtom; en kund förväntar sig i allmänhet att deras meddelande hamnar högst upp på din att-göra-lista.
Gör därför inte kunden besviken och lyssna på de inkomna röstmeddelandena varje arbetsdag. Låt sedan kunden veta vilken åtgärd du kommer att vidta.
Hur du aktiverar den digitala svararen
Kunder hos Belfabriek aktiverar sin digitala svarare via sin online dashboard Min Belfabriek. Samma funktion kan också hanteras via vår mobilapp.
Om du ännu inte är kund hos Belfabriek, är detta ett bra tillfälle att ansöka om ditt servicenummer eller företagsnummerhos oss. Du förblir nåbar på din nuvarande enhet(er), men får ett fint telefonnummer med alla möjliga praktiska funktioner, inklusive den digitala svararen.
Viktiga funktioner
Läs också
Vad händer om jag inte kan ta emot ett samtal?