Ska man skapa en separat egendom för sökmotorkonversationsstatistik eller inte?
En av de vanligaste frågorna om användningen av Belfabrieks Sökmotor för Samtalsstatistik är: bör jag placera mina webb- och samtalsstatistik inom en och samma egendom eller är det bättre att hålla dem åtskilda?
Svaret på denna fråga beror på många faktorer, inklusive hur bekant du är med Google Analytics, och om det är nödvändigt för dig att se båda statistikerna inom samma rapporter. Många kunder föredrar att hålla båda statistikerna i separata rapporter bredvid varandra.
Om du inte är säker på behovet av att ha båda statistikerna i en och samma egendom, kan du naturligtvis alltid först skapa en separat egendom för din samtalsstatistik och senare, om det visar sig att du ändå föredrar att ha båda data i en egendom, ändra inställningarna.
Observera att det inom Google Analytics inte är möjligt att slå samman egendomar. Data som sparas i en separat egendom kan därför inte kombineras med en annan egendom vid ett senare tillfälle.
En detaljerad förklaring om hur man hanterar egendomar inom Google Analytics hittar du här.