Var och hur ser du sökmotorkonversationsstatistik?
När du har korrekt konfigurerat dina Sökmotor Samtalsstatistik, ser du dem i ditt Google Analytics konto.
Sökmotor Samtalsstatistik lagras som händelser.
Du kan hitta dem genom att gå till Beteende i ditt Google Analytics-konto, och sedan Händelser och Översikt.

Belfabriek Sökmotor samtalsstatistik översikt
Anatomin av Sökmotor Samtalsstatistik händelser är som följer:
Händelsekategori
En kategori är en grupp objekt, i detta fall telefonsamtal. Namnet på händelsekategorin som Sökmotor Samtalsstatistik använder heter “Servicenummer”.
Du kan använda detta kategorinamn för att skilja samtalsstatistik från andra händelser som du lagrar i ditt Analytics-konto.
Händelseåtgärd
Värdet av händelseåtgärden är ditt telefonnummer i internationellt format. Ett nederländskt servicenummer visas alltså med början på 31 och utan 0 i riktnumret.
Har du flera servicenummer kan du med hjälp av denna komponent göra skillnad i dina rapporter.
Händelsetikett
Värdet av denna händelsekomponent är den förlängning eller slutdestination där dina samtal levereras. Denna hittar du också i Beskrivningskolumnen på Slutdestinationer-sidan i ditt Mitt Belfabriek-dashboard.
Som du är van vid från Mitt Belfabriek-statistiken hittar du här också värdet IVR för samtal som inte besvarades eller där uppringaren avslutade samtalet innan din medarbetare svarade.
Allt om händelser kan du läsa här.
Anpassade dimensioner
Vid inställningen av dina Sökmotor Samtalsstatistik har du skapat sex anpassade dimensioner, inklusive Uppringare, Mobil, Plats och Topp.
Dessa hittar du i rapporterna under dimensionsfilter under rubriken Anpassade dimensioner.

Samtalsstatistik som anpassade dimensioner
Du kan också använda anpassade dimensioner för att skapa omfattande, anpassade rapporter.

Skapa anpassade rapporter med samtalsstatistik
Hur du använder anpassade dimensioner i rapporter inom Google Analytics kan du läsa här.









