Efter att ditt nya servicenumret har tilldelats av Konsument & Marknadsmyndigheten (ACM), tar det ytterligare 5 arbetsdagar innan ditt nummer blir “uppringbart”.

Det vill säga, det tar ytterligare 5 arbetsdagar innan uppringare från hela landet, oavsett vilken telefonoperatör de har, kan ringa ditt nummer.

Varför tar det så lång tid?

För att göra ditt nummer tillgängligt måste alla nederländska telekomoperatörer, alltså KPN, Vodafone, T-Mobile, Telfort och alla andra, inkludera ditt nummer i sina så kallade routetabeller. Detta är en tabell som exakt anger hur ditt telefonnummer kan nås. I ditt fall alltså via Belfabriek.

Detta är en process som de behöver maximalt 5 arbetsdagar för. Eftersom vi vill vara säkra på att ditt nya telefonnummer verkligen är tillgängligt för alla dina uppringare, håller vi oss till dessa 5 arbetsdagar.

Läs också

Hur lång tid tar en ansökan?

Hur går beställningsproceduren till?

Kan jag också ansöka om ett nummer utomlands hos Belfabriek?

Belfabriek beställningsformulär för ansökan om nya servicenumren