Som nummerägare vill du gärna veta vilka tider och dagar i veckan du får flest samtal. Tillsammans med en översikt över antalet missade samtal vet du direkt när du eventuellt behöver sätta in extra medarbetare för att ta emot inkommande samtal.

Som kund hos Belfabriek har du tillgång till omfattande grafiskt visade samtalsstatistik som ger dig all nödvändig information med en överblick.

Du kan se denna samtalsstatistik på ditt online Mitt Belfabriek-dashboard eller via vår mobilapp för iOS och Android.

Samtal per veckodag

Efter att du har loggat in på Mitt Belfabriek eller öppnat appen, går du till Statistik.

På denna skärm hittar du en komplett översikt över din samtalsstatistik i praktiska grafer.

Scrolla ner tills du stöter på Veckans förlopp per dag.

Du ser exakt hur många samtal dina medarbetare har hanterat per dag, vad den totala samtalstiden är och vilken procentandel av det totala antalet samtal för den aktuella perioden detta antal utgör.

support service-number-1

Samtal per veckodag

Den aktuella statistikperioden ställer du in högst upp på sidan. Klicka på rullgardinsmenyn för att se en kalender. Här väljer du början och slutet av den period du vill analysera. Standardinställningen för denna period är de senaste 30 dagarna.

support service-number-2

Topp 3 mest hektiska timmar

Direkt under översikten över samtal per veckodag hittar du en översikt över de 3 mest hektiska timmarna per dag, mätt över hela perioden.

support service-number-3

Mitt Belfabriek Topp 3 mest hektiska timmar statistiköversikt

Missade samtal

För att få en inblick i om och hur många uppringare som inte får tala med en medarbetare, tittar du på Topp slutdestination på totalt antal samtal.

Om du ser en slutdestination IVR (Interactive Voice Response) i denna översikt, vet du att dessa uppringare inte kom längre än till IVR och alltså inte har talat med en medarbetare.

Detta kan hända eftersom dina medarbetare var upptagna, men också när någon ringer utanför öppettiderna, när en uppringare inte avslutar en eventuell meny, eller av någon annan anledning lägger på innan din medarbetare har kunnat svara.

support service-number-4

Som kund hos Belfabriek har du gratis tillgång till denna och många fler, omfattande samtalsstatistik.

Få automatiskt en översikt

Visste du att du, genom att använda våra Statistik e-postrapporter, också kan få en översikt över denna statistik via e-post på fasta dagar och tider?

Mer om Statistik e-postrapporter kan du läsa i denna artikel.

Viktiga funktioner

Statistik

Statistik e-postrapporter

Läs också

Hur fungerar servicenummer?

Anpassa samtalsstatistiken efter dina behov

Hur din telefoniska tillgänglighet ökar din omsättning

Aldrig missa ett samtal igen

Gör missade samtal till en ny möjlighet